De kracht van storytelling in vacatureteksten
hoe je 173% meer potentiële sollicitanten aantrekt
Ben je nieuwsgierig waarom sommige vacatureteksten zoveel meer aandacht trekken dan andere? Het geheim ligt in storytelling.
Welkom bij de Effectus-HR Academy. Dit is de plek waar je onze artikelen leest, whitepapers downloadt, boeken aanvraagt, webinars volgt, how-to-video’s bekijkt en je aanmeldt voor trainingen. Toegepaste kennis en knowhow, gebaseerd op wetenschap en data.
Precies zoals je van ons gewend bent.
Neem je Consultancy af bij Effectus-HR? Dan heb je toegang tot alles wat de Academy te bieden heeft. Ook een trainingsreeks. Hierin nemen we je mee in de must-haves van effectieve werving en selectie anno nu. Van een goede kick-off en verleidelijke vacatureteksten, tot de juiste tools en het slim vormgeven van kandidaatgesprekken; alles komt voorbij.
Pak een kop koffie, ga lekker zitten (op je eigen stoel) en laat je in een uur bijpraten over bewezen effectieve werving- en selectiemethoden; wetenschappelijk onderbouwd en doorspekt met psychologische technieken. Na een beetje theorie, maar vooral veel voorbeelden uit de praktijk, ben je klaar om ze in te zetten. Spreekt dit je aan? Volg dan onze gratis webinars.
Ben je nieuwsgierig waarom sommige vacatureteksten zoveel meer aandacht trekken dan andere? Het geheim ligt in storytelling.
Jobboards, LinkedIn, zoekmachines; allemaal beweren ze dé plek te zijn waar jij als organisatie nieuwe werknemers vindt. In dit blog laat ik zien wie er gelijk heeft.
‘Don’t like mondays, love them’ schreven we een paar jaar geleden over de beste dag om een wervingscampagne te starten. In de tussentijd bleven we data verzamelen en natuurlijk toepassen.
Waarop baseer jij de functietitels in vacatures die je uitzet? Op gevoel, ervaring of online analyses?
De ‘Wet gelijke kansen’ komt eraan, is jouw HR-afdeling er klaar voor? De wet moet nog door de eerste kamer, dus je hebt nog heel even voorbereidingstijd.
Jouw sollicitatieproces is voor kandidaten een reeks van acties en ervaringen. Sommige gaan bewust, andere onbewust en vrijwel automatisch.
Hoe kandidaten jouw sollicitatieproces herinneren? Dat hangt vooral van twee dingen af: de meest indrukwekkende gebeurtenis tijdens het proces, en het einde ervan.
Voor ik het over ijsjes ga hebben, wil ik je eerst een paar simpele vragen stellen: Waar ging je laatste vakantie naartoe? Hoe vond je die vakantie?
Een kandidaat losweken van zijn huidige, goede baan? Dan moet je van goeden huize komen.
Wij schrijven geen wervingstekst zonder storytelling, niet één. Want storytelling is dé manier om tot een lezer door te dringen.
Voor krachtige werving en selectie in een krappe arbeidsmarkt
Momenteel zijn we bezig met het opzetten van de Effectus academy. Trainingen zijn voor onze consultancy klanten gratis, maar uiteraard ook aan te sluiten door andere geïnteresseerden. Wil jij op de hoogte blijven dan trends op het gebied van recruitment én onze komende trainingen? Schrijf je hieronder dan snel in!
Ieder kwartaal geven wij weer een mooi webinar. Van onderwerpen als data, psychologie en design thinking in recruitment. Wil jij op de hoogte blijven dan trends op het gebied van recruitment én onze komende webinars? Schrijf je hieronder dan snel in!