‘Tijd voor Effectus-HR’
Lefier & Effectus-HR
Het is maart 2022. Lefier, de grootste woningcorporatie van het Noorden, heeft een aantal stevige managementfuncties te vervullen. Er zit flinke druk op. In de maanden die volgen worden bijna alle functies vervuld. Bijna, want bij eentje wil het maar niet lukken. Ondertussen nadert de zomervakantie. Tijd voor Effectus-HR, denkt Joost Rietjens, strategisch HR-adviseur bij Lefier.
“We zaten echt wel even met onze handen in het haar. Want de zomervakantie is natuurlijk een onhandig moment om voor een managementfunctie te werven. En dus pakte ik de telefoon om Effectus te bellen.”
Interesse gewekt
Een paar jaar eerder had Effectus-HR de interesse van Joost gewekt: “De nieuwe manier van werken – vooral in wervingsteksten – spreekt me enorm aan. Ik ben Effectus gaan volgen en we sparren zelfs regelmatig. Toch was het nog niet van samenwerken gekomen, want we werkten ook prettig samen met een aantal andere bureaus.”
Maar in die bewuste zomer was het dan toch zover. “Na mijn belletje ging de Recruitment Consultant van Effectus-HR voortvarend te werk. Een dag voor mijn vakantie haalde ze alle key-spelers bij elkaar voor een kick-off, daarin hebben we de vacature en het proces uitvoerig doorgesproken. Vlot daarna was de wervingstekst klaar en ging de campagne los – ja, in de zomervakantie dus.”
Ook in selectie net even anders
Gedurende het proces zijn Joost en zijn collega’s op de hoogte gehouden van de vorderingen. Want die waren er: maar liefst 7 kandidaten werden er gevonden. En dus kon na de vakantie direct het selectieproces starten. “Ook dit ging net even anders dan ik gewend was. We organiseerden een speeddatesessie, daarin hadden de kandidaten 5 gesprekken van steeds 20 minuten. Het werd een intensieve, maar ontzettend leuke dag. En mét het gewenste resultaat.”
Lefier was te spreken over alle 7 kandidaten, maar 2 sprongen eruit. Een van hen is het uiteindelijk geworden. “Al hadden we bijna ook de tweede kandidaat aangenomen voor een andere functie, dan was het 2 voor de prijs van 1 geweest” zegt Joost met een knipoog.
Kandidaat ziet persoonlijke waarden beantwoord
Of de samenwerking naar meer smaakt? “Zeker. We kijken nu per vacature welk bureau we het meest geschikt vinden. Waarin Effectus zich vooral onderscheidt is hun marktbenadering, manier van werven en specifiek de vacaturetekst: hierin weten ze heel goed de persoonlijke waarden en behoeftes van de doelgroep te koppelen aan wat wij als organisatie te bieden hebben. Dat kregen we ook terug van de kandidaten, erg leuk om te horen.”
Vragen? Of even sparren?
Tel: 06-15208859