Ivo Schotanus
Manager Nexus
Effectus voelt als mijn eigen bedrijf. Dat komt doordat je hier invloed hebt op processen en zelfs de koers. Ik zet me dan ook in met de gedrevenheid van een ondernemer. Ook voor klanten, ik wil ze oprecht helpen. Zo laat ik klanten, vanuit mijn eigen expertise en kennis van neuromarketing, psychologie en data, op een andere manier naar werving en selectie kijken. Daarbij geef ik tips die ze direct kunnen toepassen in de praktijk.
Wat Effectus voor mij typeert vertel ik je graag met deze anekdote:
Ik werkte er net en haalde mijn eerste klant binnen. Het was allesbehalve een prettige werkgever, maar hé: het was wel een nieuwe klant. Reimer stelde me toen een aantal kritische vragen: Wat vinden onze collega’s er van om met deze klant samen te werken? En zou je hier met goed fatsoen een kandidaat willen plaatsen? De conclusie: we gaan het niet doen. Had ik een rotgevoel? Integendeel. Het zegt alles over hoe wij – ja ik nu ook handelen. En dat voelt goed.
En buiten werktijd?
Dan ben ik aan het trainen voor een halve marathon, aan het vissen met mijn zoontje, naar dansles met mijn dochter of bezig voor mijn stichtingen: Blije Besjes (eenzame ouderen) en KINDweesKIND (weeskinderen Surabaya).