Specifiek eigen aanpak
Gedreven, data gedreven
Effectief werven in een krappe arbeidsmarkt doe je niet zonder data. Daarom meten wij zo’n beetje alles door: van leesgedrag en interactie op jouw vacaturetekst tot het doorklikpercentage van onze Inmails. Al die microdata bij elkaar geven ons handvatten om jouw vacature nog sneller én beter in te vullen. Data driven: wij doen het, wij zijn het.
Pure, psychologie
Recruitment draait om het beïnvloeden van keuzes. Keuzes die een kandidaat wel of niet laten klikken. Wel of niet doen verder lezen. Laten solliciteren. Een handtekening zetten… Op basis van wetenschappelijke inzichten oefenen wij invloed uit op al die – vooral onbewuste – keuzes van een kandidaat. Het is pure psychologie. Ook intern denken we met je mee vanuit de psychologie: Hoe zorg jij er bijvoorbeeld voor dat recruitment topprioriteit krijgt binnen je organisatie?
Design thinking
Om succes te boeken in deze arbeidsmarkt moet je innovatief, oplossingsgericht en wendbaar zijn. Oogkleppen af, vaste patronen over boord en openstaan voor verbetering, voor verandering. Want alleen dan kun je – heel gericht – tot oplossingen komen. En zo bijvoorbeeld die moeilijke vacature wél invullen, of afgewezen kandidaten wél een goed gevoel geven. Design thinking is hierbij onze leidraad. Al drie collega’s zijn academisch opgeleid in deze probleemoplossende methodiek. Zij coachen de andere collega’s en samen houden we Effectus-HR flexibel en oplossingsgericht.
Psst, als recuiter zelf aan de slag metdeze aanpak? We zoeken collega’s!